Alla inlägg under april 2014

Av Emma - 29 april 2014 14:57

Igår när jag skulle ut på kvällspromenad så fick jag spring i benen, blev en joggingtur istället för promenad. Det konstiga var att det var skönt o springa, jag som aldrig varit en springare. Känner dock att promenaderna inte riktigt räcker till längre, så ökade upp till jogg. Tog vårt eljusspår som är 2,5 km bara backar uppåt o neråt om vartannat, det enda som inte finns är platta partier. Svettig men glad o nöjd kom jag hem efteråt :) Skönt med att jag inte var värre i lederna i fötterna imorse än annars!!

Passade på att hålla Decibel på min HÖGRA sida, i korrekt possition, känns viktigt när jag springer att hon är rätt, så man inte snubblar på varandra eller har en hund som drar. Det var bra övning för henne att hålla sig snyggt på högersidan så pass långt. Skärpning Emma, mer högerhandling i vardagen!! snart tävling och vi är iiiinte riktigt redo. Blir faktiskt tävling med inställning bara ha roligt och testapå, första ggn jag inte ens har förhopning om godkänt resultat... Men vet ju vad vi har för brister och vad vi behöver jobba på så bara o "slipa" vidare :)


kanske en springtur ikväll igen?! :D

Av Emma - 24 april 2014 07:57

Oliver vaknar och kommer in till oss kl 01.00

Han ligger o vrider på sig en stund o säger -mäning!! mäning! vilket betyder välling!

mitt i natten liksom?

Jaja vill han verkligen ha så är det klart jag går upp o fixar en flaska, han har lite o ta ikapp sen han var sjuk, det syns på kläderna att han gått ner lite så absolut.

Jag går o fixar en flaska mäning, kommer tillbaka till sängen o grabben ligger utbredd över i stort sett hela min sida, sovandes som det söta lilla barn han är.

Tack för den min älskade

  


Vi har rabatten på framsidan full i vackra tuplanknoppar, de ser sprickfärdiga ut!

Vilken dag som helst när jag kommer hem kommer där blomma för fullt (om inte rådjuren hittar dem förstås) Häcken är snart helt grön och det spirar ljusgröna skott i alla rabbater, VÅREN är här!

Älskart!

  


Att vakna på morgonen till fågelkvitter och solstrålar som tränger sig in genom de glipor som finns.

Innan klockar ringer!

Det är väl helt suveränt det!

  


Slutet på april närmar sig, med stormsteg! Sen kommer Maj månad, som jag längtar!

Jag ser små valpar på bilder överallt, och blir så där mysigt glad o varm i kroppen,

snart har vi en liten bebis hemma!

Spännande, roligt, säkert en del jobbigt, men som jag längtar!

  


Ville bara skriva av mig lite kärlek ;)


Ha en bra dag!

Av Emma - 15 april 2014 15:34

ja, nedräkningen pågår för fullt :)

likaså förberedelser o planering, kuuuul!!

 

Idag har jag bakat matbröd, blev gott tyckte vi allihop så får nog göra bröd oftare!

Har även sytt ett till halsband, fick vit bas och grönt med vita prickar på ovansidan... Det här halsbandet fick bli ställbart :)

 

 

   

 


Av Emma - 14 april 2014 13:03

Idag är jag hemma och vabbar med febrig son, vad kan då passa bättre än att passa på o pyssla lite :)

Åkte en snabbvända till Rosa Huset och kollade på diverse tyger och material, köpte en del och for hem igen.


Började med att mäta lite på Decibel sen var det bara att klippa och sy.

Det var mycket enklare och gick fortare än jag hade förväntat mig!

Har använt nylonband (typ som man har i remmarna på ryggsäckar/bagar och som det är i spännband) som bas då det håller bra, sen ett vitt tyg att klä bandet med, spänne, ett dekorband och en D-ring.


Så här blev resultatet, la ner ungefär 50kr för material till det här.

Har mer material så ska sy några till när andan faller på.

  


       

Lite bling bling så där på en vacker tjej!

  


Av Emma - 8 april 2014 11:04

Ja nog är våren här, med blandat varmare o kallare, soliga o regniga dagar!

Blommorna tittar fram i landet intill husväggen osv :)


Jag planerar för fullt för en härlig vår med massa ledighet o bus...!

En vår full av hund!

Ska fortsätta lägga spår med Decibel nu när vi kommit igång o självklart även träna inför vårens och sommarens tävlingar som vi med skräckblandad förtjusning ser fram emot ;)

Kommer bli en spännande vår, så mycket vet vi! En vår vi ser fram emot med glädje <3


Här ligger min älskade tös och slöar efter morgonens promenad, inväntar frukost på säng? men njae hon fick faktiskt pallra sig ut i köket för frukost :)

  

 


Av Emma - 4 april 2014 19:42

Visst är det härligt med långa ljusa kvällar. Vad ny energi man får ?

Idag har vi tillbringat tre timmar i skogen, jag Oliver och Decibel samt Michelle och Lena med deras hundar. Vi la spår, fikade och gick spåren. Oliver min otroliga lilla son, bara hänger på, går och går, fikar och bara är nöjd. Tre timmar liksom!! Duktig tvååring ?
Decibel var duktig hon med, hon tog spåret dock med lite tvekan i vinkel och vid slutet. Men fram till klöven kom hon! Sparade resten av blodet i kylen, blir nog ett spår imorgon med...

Lagt till ett mål för i år, har ju sen tidigare lagt mål på att ta tre godkända tävlingar i avancerad klass i rallyn, idag slängde jag in ett godkänt anlagsspår i årets mållista!
Är bra när man hittat folk med samma intresse (träna hund) att sällskapa med och att peppas utav!

I övrigt har jag haft en bra vecka på jobbet, fått en nytändning och verkligen känt glädje i jobbet igen nu när det börjar bli mer o göra, lugna perioder på jobbet är inget för mig ?
Att jag vann vinlotteriet idag gjorde inte veckoavslutet sämre ?
Synd bara att sambon fick lov o jobba till 21 o inte kan dela en vinstflaska med mig!

Nåväl, over and out!

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards