Alla inlägg under oktober 2014

Av Emma - 28 oktober 2014 20:16

Bästa leksaken, den där som slår allt annat, i Deicbels värld är handskar. Hon älskar att bita på dem, bära på dem, dra av oss dem, apportera dem osv osv. Handskar är liksom de där absolut härligaste som finns! 


Inne i huset finns ett par trädgårdshandskar som hundarna får ha.

Jodå, Java har OXÅ upptäckt tjusningen med handskar....! till Decibels förtret!

Är det någon gång hon hon är envis, ja då är det när det gäller HENNES handskar ;)


SKAM den som GER sig ;)



 
  

Ne Java, dem där kommer du aldrig ha första tjing på :)





Av Emma - 22 oktober 2014 21:41

Två mot en känns som fusk?!
Äkta kamphundar det här :)

Min Alf <3

Bättre bild med blixt, men då tröttnade D ;)

Av Emma - 22 oktober 2014 07:21

Jag vaknar till, det känns som om båda händerna domnat, sträcker på fingrarna, handlederna.

Knådar händerna. -måste legat på dem?!
Fortfarande efter två år är det första tanken, att jag legat på händerna så dem domnat.

När jag vaknat till lite vet jag ju, det är reumatismen.


Lyckas somna om o sova tills klockan ringer. Kliver upp, tar min spruta som jag tar varje vecka.

Handlederna är ömma, svaga. Det värker när jag klär min son, han busar lite, så som tvååringar gör när byxor o strumpor ska på, jag tappar taget, det ömmar i lederna.

Biter ihop. Klär på mig ett leende.

Fortsätter klä honom med mitt leende på läpparna, älskade barn.

Snart är lederna uppvärma och reumatismen inte lika uppenbar.

God morgon världen!


 

Av Emma - 21 oktober 2014 10:24

Nu har all träning varit pausad sen sista tävlingen. Eller alltså all planerad träning. Klart det slinker in lite trix o lite fotgående under vardagen osv men i övrigt har vi pausat. 


Det händer så mycket runt om kring nu, vi hittade ett hus på hemnet föll mer eller mindre pladask. Vi som trivs så bra i huset vi renoverat från grund, vi som trivs bra med område och med grannar. Visst finns där lite detaljer i vårt hus som vi skulle vilja ändra, ex skulle vi vilja ha ett matrum, ha lite större gård osv.

Vips så finns DET huset där, ligger i en mysig by, huset är dubbelt så stort som det vi har nu, det är tre ggr så stor gård och framför allt så är det älvtomt! 

Det finns mycket o dona o fixa i huset, badrum, kök o tapeter samt ytskikt o golv i källaren, men vilka potential! 

Så efter massa beslutsångest så gick vi All In! Nu är papper skrivna och i januari får vi tillträde! Nu är det på full gång med försäljning av vårt befintliga hus, vi har rensat o fixat så fotograf ska bokas in så snart som möjligt o sen ska det ut på öppna marknaden! spännande värre!!!!


Hur som helst så blir det just nu mycket fokus kring detta så träningen har fått bli pausad! tror inte det blir några fler starter i år utan nu inväntar vi nästa års tävlingar.

Tanken är att starta upp träning igen mer seriöst nu när alla tankar börjat falla på plats kring det nya, för att träna hund helt ofokuserad känns som en dålig plan ;)


Mot nya äventyr!!



Av Emma - 20 oktober 2014 22:19

Pälsvård och kloklippning stod på schemat idag, Java älskar o bli ompysslad! Man får va lite envis o inte släppa första tassen för att hon försöker lite bara, sen är hon still tills alla klor är klippta. Att bli borstad/kammad gillar hon skarpt men hon gillar även att få småtugga lite på trähandtaget på ena kammen <3

När Java var klar var det Decibels tur, avisJava låg nästan på Decibel för o försöka få bli mer pysslad med.

Älskade underbara kelgrisar!

Av Emma - 11 oktober 2014 21:36

Försöker lägga in lite småpass inne ibland :)



 

Av Emma - 6 oktober 2014 21:49

Eller snarare stjälpredor ;)
Vi har olika åsikter om hur man räfsar löv, jag vill ha dem i hög, hundarna vill ha dem utspridda <3

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards