Direktlänk till inlägg 15 december 2015

Snart slut på 2015 och vi kliver in i 2016 med nya mål :)

Av Emma - 15 december 2015 08:57

2015...

Hade jag några mål inför året? jo det hade jag nog.

Planen var att fortsätta tävla med Decibel och att börja träna o kanske våga starta Java i nybörjarklass i rallylydnad.

Sen hade vi ju husflytt och massa renovering framför oss så jag hade inte satt någta mål utan tänkte ta året

som det kom helt enkelt.


Decibel fick inte en enda start i år, med hennes eksem och test av att äta kortison så blev det inget tävla av, sen livmoderinflammation på det. Operation och läktid samt medicinering igen då med antibiotika. 

NU skulle hon kunna starta rent fysiskt. Eksemen blir ju alltid bra eller i alla fall bättre på vintern och med extra tillskott av omega 3,6 och 9 tror jag det är så känns de som om pälsen växer ut fint o huden

läker bättre än förra hösten/vintern och nu äter hon inga mediciner och karensen på antibiotikan har gått ut. Så tänkte ev titta ut nån tävling längre fram i vinter för oss :)


Java min lilla busfia som jag knappt visste om jag skulle våga starta nybörjarklass med, hon har varit så valpig o full i bus o annat i huvudet än matte när vi tränat. Samtidigt som hon älskar när vi tränar och sakerna verkar fastna även om jag tycker hon mest verkar tänka på annat ;)

Blev ju ett gäng starter detta år med henne ändå, närmare bestämt 9 starter, varav de första 7 i nybörjarklass med fina resultat och en del rosetter samt 2 i fortsättningsklass med ett godkänt resultat på 90p! 

Så målet att våga starta Nklass fixade vi, och målet inför 2016 var att våga koppla loss o gå upp i Fklass och där är vi redan nu. Så får lägga 2016 års mål på att få diplomet i Fklass och våga satsa uppåt i Avancerad klass! 


Med huset o renoveringen var vårt mål att få klart hela entreplanet på 125kvm och det är klart! Sen skulle vi ta det lite lugnt med renoveringen, men råkar just nu vara mitt i tvättstugerenovering! tvättstugan ska va klar i slutet på året eller möjligtvis i början på nästa! 

Sen är ventilerat golv beställt till ena Gillestugan, den som ska bli film o spelrum! så målet för nästa år får bli gillestugan och EV något mer i källaren ;)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2016 22:26

Hunnit mycket med hundarna idag, ett varsit nw pass på dagen, som de båda tvärslocknade efter :) Sen nu ikväll blev de långpromenad med inslag av miljöträning...! Ihop med Malin o Bosco. Kupolen o norra backas handelsområde, in o gick lite ...

Av Emma - 2 april 2016 09:01

Dålig som sjutton på att skriva i bloggen! Tror inte jag skrivit om att jag o Decibel tävlat en gång i mästerklass igen efter ett års uppehåll, fick inte godkända poäng men hade en bra dag ...

Av Emma - 22 februari 2016 20:35


en sån dig där koppelpromenaden och efterföljande träningspass i följsamhet o stadga bara får mig att LE :) Java har en förmåga att ligga i framåt som om hon vore en travhäst med vinnarskalle när kopplet är på. Lös hänger hon runtomkring mig på la...

Av Emma - 6 januari 2016 17:53


snöööö vi älskar det! O nu har vi tagit fram dragselarna o testat pardrag. Dem går otroligt fint ihop mina två lurvöron, även om Java är lite mer framåt än Decibel som helst jobbar med fokus på mig. Jag har ju aldrig haft nån ambition o "köra in" dem...

Av Emma - 29 december 2015 15:34

trotsade min förkylning o knatade ut med hundarna på en rejäl tur i skogen :) Fick tips omen app i en fb grupp. Appen i sig var för krånglig anser jag, svårt o få till snygga bilder men denna blev i alla fall vacker ...

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards