Alla inlägg under oktober 2015

Av Emma - 6 oktober 2015 21:41

Jag har alltid tyckt om hösten:
Den sköna luften.
De vackra färgerna.
Mörkret så man får tända ljus.
Prasslet under skorna av löven mm.

Morgonsol på vår baksida! <3



Mina fina härliga flickor!

De njuter som bäst lösa i skogen!
Java i höglöp nu, kanske hon blir vuxen sen?! :)
Hade varit skönt kanske! Fröken full i bus o fart, en himla massa tok o bus kring henne! Berättade för svärfar om helgens tävlingar och får kommentaren
-oj det har man svårt o tro!
Ja så busig o yvig som hon är förstår jag att det är svårt o tro att det går att "samla" ihop henne ;)

Här om dagen satt hon uppe på köksbordet när jag kom hem...! Pust!



Nåväl. Mer höstbilder hemma på baksidan <3


Vi bor såå himla fint :D

Av Emma - 3 oktober 2015 16:25

idag var det dags för tävling igen. Denna gång med löptik...
Kändes spännande ;)

Upplägget var två starter samma fm! Vilket innebar, eftersom löptik startar sist i N-rally, att mina två rundor blev med bara några minuters mellanrum, samt att båda mina banvandringar fick bli innan start.
Så utgångspunkt var, två banor i huvudet och sen starta sist på båda planerna i tät följd!
Är glad över att jag tävlat med Decibel så att jag kunde ta det scenariot med hyfsat lugn... Hade det varit min 5-6 start någonsin så hade jag nog strukit oss från ena starten.

Hur som, här är banorna!


Två roliga banor, bra byggda och mycket tempoväxlingar vilket är en utmaning och riktigt roligt tycker jag...!

Tyckte båda banorna kändes bra, något ofokuserad Java med MYCKET nos...! Men ja, känslan var fin ändå <3

Här är domarprotokollen...!

"Dessa spaniels, så fort det inte händer något så nosas det"

Mm jo, här har vi att
fortsätta jobba på!
Titta på matte, ÄVEN mellan momenten!
Sötnosen!!

Med Decibel har kontakten aldrig varit ett problem, eller jo på sätt o vis, hon tittar så på mig att hon rivit hinder för att hon inte vill tappa kontakten
med mig :)

Så olika, min två flickor. Men ändå så lika. Underbart arbetsvilliga men med olika saker att kämpa med! Det som är charmen i det hela kanske?!

Nå väl. Hur gick det då?!
Jo bästa Java plockade två rosetter!

En 1a placering med sina 96p och en 4e placering med sina 81p av (tror jag) 19 startande!



Känns helt otroligt!
6 starter, 6 godkända rundor.
En 1a, en 2a, en 3e, två 4e och en 7e placering!

Varje tävling ger mersmak...!

Tack Falun för en bra tävling och tack domarna för roliga banor och er tid!

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards