Direktlänk till inlägg 29 november 2015

Debut i fortsättningsklass

Av Emma - 29 november 2015 11:39

igår var det så dags. Tävling!

Java skötte sig finfint! Hon gillar verkligen det här med o göra saker ihop :)

Första banan vi gick tig vi oss runt i fint. Java imponerade genom att strunta i frestelserna (leksaker) på banan, tog hindret fint och vi satte dessutom vårt svåraste moment "sitt, stå, gå runt"! Sitt, stå kan hon. Men stadgan när jag går runt henne är INTE helt på plats men jo då. Still stod hon mitt lilla hjärta.
92 poäng fick vi behålla och det räckte till en 5e placering och i och med det, en till rosett till samlingen!! :)

Andra banan då. O nu får matte skämmas :P
Första momentet här var åttans frestelse med leksak o godis.
JAG går in fel i den, kommer på det mitt i o får tänka till för att gå ur någorlunda rätt... O när jag har hjärnsläpp tappade jag fokus på Java som två ggr smet ner med nosen o luktade på godiset :( ETT moment kostade oss -20! Pga MIG, stackars Java som får skämmas över matte *skrattar*

Sen var min fokus ganska vinglig kan man säga så banan i övrigt gick så där... Java märkte att jag inte var på topp så hon tappade oxå fokus och det ihop med min otydlighet gjorde att vi missade "sitt, stå, gå runt" på den banan och fick "fel övning" -10p till... Lite sena moment, några nos... Så slutade på 60p... Första icke godkänd rundan för oss men men!

Så summa kardemumma slutade vi i alla fall med en godkänd runda och en rosett! Och en runda som vi lägger långt bak i minnet så blickar vi nu framåt :)

Vi myste till det hemma på kvällen. Glögg o pepparkakstiden är här :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2016 22:26

Hunnit mycket med hundarna idag, ett varsit nw pass på dagen, som de båda tvärslocknade efter :) Sen nu ikväll blev de långpromenad med inslag av miljöträning...! Ihop med Malin o Bosco. Kupolen o norra backas handelsområde, in o gick lite ...

Av Emma - 2 april 2016 09:01

Dålig som sjutton på att skriva i bloggen! Tror inte jag skrivit om att jag o Decibel tävlat en gång i mästerklass igen efter ett års uppehåll, fick inte godkända poäng men hade en bra dag ...

Av Emma - 22 februari 2016 20:35


en sån dig där koppelpromenaden och efterföljande träningspass i följsamhet o stadga bara får mig att LE :) Java har en förmåga att ligga i framåt som om hon vore en travhäst med vinnarskalle när kopplet är på. Lös hänger hon runtomkring mig på la...

Av Emma - 6 januari 2016 17:53


snöööö vi älskar det! O nu har vi tagit fram dragselarna o testat pardrag. Dem går otroligt fint ihop mina två lurvöron, även om Java är lite mer framåt än Decibel som helst jobbar med fokus på mig. Jag har ju aldrig haft nån ambition o "köra in" dem...

Av Emma - 29 december 2015 15:34

trotsade min förkylning o knatade ut med hundarna på en rejäl tur i skogen :) Fick tips omen app i en fb grupp. Appen i sig var för krånglig anser jag, svårt o få till snygga bilder men denna blev i alla fall vacker ...

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards