Alla inlägg under september 2015

Av Emma - 28 september 2015 08:17

På dagen för två år sen startade jag med Decibel i rallylydnad första gången.

För ett år sen plockade vi hem mästartiteln!!

I år har hon fått avstå tävlingar pga sina eksem... Tränat har vi gjort en del ändå, hon älskar det ju!


Istället så har jag startat Java 4 ggr, med 4 godkända resultat! 

Diplomet finns där hemma ihop med lite rosetter :)

Hon får nu flytta upp men jag har inte känt att vi är riktigt redo än, lite för mycket nosande så risken är att vi fastnar i frestelsen så vi tränar på siktar på uppflytt efter nyår =)


Är så glad att jag anmälde mig till den där kursen med Katrin i rallylydnad på våren -13. 

Så roligt att vi upptäckte denna hundsport och fick så mycket pepp så vi vågade ut o tävla :)


I helgen dags igen! spännande =)



Av Emma - 22 september 2015 13:57

Jag råkade berätta för Oliver igår att Decibel fyllde år. 

Hans kommentar på det var 

-Var är alla pesenter?!


Så jag smsade sambon så fick han köpa grisknorrar på hemvägen som vi slog in i paket så Decibel fick present.

ack så viktigt <3


6 år blev vår fina flicka igår. Tiden verkligen rusar iväg!


  

Av Emma - 17 september 2015 08:28

Whoever said that diamonds are a girls best friend...

Never owned a dog!


 

På måndag fyller den här vackra springerflickan 6 år <3






Av Emma - 13 september 2015 15:12

   

   

idag har jag o Malin varit med Java och Dexter i Lindesberg på rallylydnadstävling. 
Javas 4e start och 4e godkända runda! 
Nöjd med mitt busfrö!
 
lite för nosig på banan så kooontakt övningar blir det framöver och mer inövande på moment ur nästa klass! 
 
Men fick behålla 89 poäng av de 100 man börjar på och fick en 4e placering av 29 startande så jag är mer än nöjd med min 1,5 åriga busfrö!!
 
här är banskissen!
 
 
 
Och här går jag och Java banan :)
 


 

Ah så såg det ut!
 
och här är bedömningen!
 
 
 
Så nöjd med dagen!
 O så tacksam till alla som anordnar tävlingar! Utan dessa eldsjälar skulle vi ju inte kunna tävla!

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards