Alla inlägg den 8 december 2014

Av Emma - 8 december 2014 13:28

Börjar med träningen förra veckan.

Åkte iväg med två ivriga hundar.

Jodå, båda två vet sååå väl när matte sätter på sig "hundträningskläder" att

-yipppi! nu blir det träna, belönas, umgås med matte!

Java tyckte det var spännande med ridhus, dock inte så spännande som jag trott! hon höll faktiskt fokus när vi gick fot, och eftersom jag tränar stadga så passade jag på när de andra tränade platsliggning inför LK1 att stå på linjen bredvid henne o ha henne liggandes, gick över förväntan. Hon börjar förstå det här med att sitt är sitt, ligg är ligg tills något nytt händer. 

Decibel har ju varit i ridhus förr så hon brydde sig inte alls i det, stod med henne medan de andra körde genom sina moment, sen mellan ekipagen så tränade jag följsamhet (inkl i backa), vändningar o lite hopp.


I söndags var det dags för unghundskursen igen! 

Java skötte sig finfint! 

vi började med promenad i grupp, inte det lättaste när alla hundar vill leka o busa... men när vi gått en bit, där vi varierade "fritt gående i koppel" med att samla upp våra hundar i "fot"  så kunde vi sen gå nära varandra utan konstigheter!  Testade att gå i en järntrapp med hundarna, en och en. Java knatade upp som om hon aldrig gjort annat! Hon är inte det minsta "harig" av sig när det gäller underlag eller att gå upp på saker! Hon fick även hoppa upp på lite bänkar och så testade vi på en rund dekorsten i storlek som en basketboll ungefär, först gick hon upp med bara framtassarna, men sen gick vi vidare till en ny likadan sten o då gick hon upp o balanserade med alla fyra tassar på stenen! duktig tjej!

Sen testade vi lite nosarbete med lagerblad, vilket jag inte fått tummen ur o gjort alls sedan förra söndagen men märktes att Java snappade upp det! Roligt o ta till vara på något så naturligt som hundens nosande!! :D 

La även här in lite stadgaträning, satt henne fot och wooho! lyckades faktiskt gå ett helt varv runt henne medan hon satt still! lyckades faktiskt tre ggr med denna bedrift! 

Det tar sig :)




Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards