Alla inlägg den 15 september 2014

Av Emma - 15 september 2014 19:42

...köra vagn och gå med två hundar (där en är 6mån) samtidigt!

Nå väl, övning ger färdighet! Och Java börjar förstå det här med att inte ha spänt koppel! Det bästa på koppelpromenader är dock o få bära på kopplet ihop med matte, något som även Decibel älskar :)

Oliver tycker om att hålla Decibel :)

Efter en liten stund när värsta hetsen lagt sig kan jag gå så fint!!

Men man måste koncentrera sig o ha tungan rätt i mun ;)

Av Emma - 15 september 2014 13:53

Igår lämnade jag min sambo hemma med barn o hundar. Åkte iväg med en kompis på utställning för shetlandsponnys. När jag var liten fram till det att jag började gymnasiet hade dessa små härliga envisa hästar en stor plats i mitt liv. 7 dagar i veckan ungefär, tillbringade jag tid med Gunilla Hjort på Kölnäs stuteri. Hjälpte till att mocka, släppa in, fodra, borsta, motionera i körning och ridning tills jag blev för lång, vara med vid betäckningar, pyssla med nya föl och vara med på utställningar.
Gunilla och hennes hästar lärde mig så otroligt mycket! Men framför allt gav de så många fina stunder, att gömma kalla vinterfingrar under en shettisman, att mysa in näsan mot en varm mule. Det är väl kärlek det <3

Nåväl, gymnasiet tog en del tid, jag flyttade hemifrån o blev sambo, hästarna fick mindre tid. När dessutom Gunilla flyttade en bit bort så avtog intresset mer o mer.
Hästar har alltid funnits i mitt luv även efter men tiden har inte räckt till särskilt inte efter att jag blev tvåbarnsmor (och sebbes sjukdom som tog all tid o ork) och sen dessutom trebarnsmor.
Då tiden för hästarna kändes då begränsad blev det istället då att hundarna fick ta mer o större plats och jag köpte Decibel o Java.

Men igår fick mina fyrbenta va hemma när jag skulle titta på andras pälsklingar!

Såg mycket fina ponnys och träffade en del känt folk o däribland Gunilla :)

Gunilla skulle visa två hingstar, o frågade om jag ville hjälpa henne under dagen. Fanns inget o tveka på, klart jag ville! Kände mig som 12 år på nytt ;)
Ur transporten ledde hon sina snyggingar Sander och Wilfred. Båda två godkända hingstar och vackra på sina egna sätt! Wilfred verkligen den typ av shetland jag gillar, men Sander med sin man... Vilken vacker en!

Båda två fick dem 42p och kom etta samt tvåa i sin ring bland hingstarna. Wilfred etta och vidare till BIS ringen där han fick en andra placering.

Underbart roligt o tillbringa en dag med dessa vackra, trevligt folk o fint väder! Såg en del föl o bebissjukan satte in.
När barnen har flyttat hemifrån ska jag ta tag i hästintresserade igen!!
Så det så :)

Jag och Sander

Wilfred och Sander

Sen börjar det dra ihop sig för tävling! Ska köra ett pass med Decibel i slutet på veckan, sen är jag bortrest en vecka, kommer hem på torsdagen och på söndag är det TÄÄÄÄVLING!!

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards