Alla inlägg den 16 januari 2014

Av Emma - 16 januari 2014 20:21

Kvällen idag har bestått av rallyträning en timme, sen snöbus på baksidan hemma efteråt :)

Vi har dessutom fått nya skåpet på plats :)
200kr gav vi för det, och med lite vit färg så tycker jag det blev bra!

En skön em/kväll som nu ska avslutas med att få Oliver i säng och sen Soffmys :)

Av Emma - 16 januari 2014 10:59

...Jag jobbar och Rickard är ledig! Det skönaste när han är ledig vardag är att jag inte behöver upp och ut så hemskans tidigt... 05.10 ringer ju klockan när han ska jobba, för att jag ska hinna ut med Decibel och hem igen, innan Rickard åker till jobbet kl 6. Som tur är så är Decibel väldigt anpassningsbar och ringer inte "ut o gå/väckarklockan" så vaknar inte hon heller för att gå ut. Så idag fick jag sovmorgon till 6.30, så skönt! behövde dessutom inte ut någon längre bit utan bara så pass att hon får rasta av sig, sen tar husse promenad lite senare :)


Ikväll ska vi träffas o träna igen, jag har ritat ihop en enkel rak bana. Med en helt om skylt längst bort och sen nya skyltar på baksidan av de andra så det blir en rak väg tillbaka.

Min tanke är att kunna gå samma och antingen köra den med hund på vänster sida, eller på höger sida. Just för att vi behöver träna in mer högerhandling samt lite snabbare, snyggare possitionsändringar a´la Sitt, Ligg, Stå... så i stort sett bara olika varianter av dessa är det  i momenten på "banan"

Får se om jag tänkt något rätt alls när vi ska ställa upp skyltarna, haha, kan bli helt fel oxå :P


Veckan närmar sig sitt slut, och på söndag åker vi till Grövelsjön för en veckas vinterlekar. Enda nackdelen är att stugan är "djurfri" Decibel får således inte följa med =( Nu kommer hon ha det toppenbra hemma med min ena syster, men saknade kommer finnas där, är ju så van att alltid ha henne hos mig!

Sen när vi är tillbaka har vi EN vecka kvar till tävling...

Weho :P


Var en fråga i en av hundgrupperna på FB om man har hunden med sig i sängen?!

Väldigt många i den gruppen har det märker jag, men inte vi. I vår säng sover bara vi, och emellanåt någon son :)

Däremot får Decibel vara uppepå överkastet när sängen är bäddad, så hon sover middag där med Rickard ibland, och hon lägger sig där när hon vill vara ifred från Oliver o andra småttingar. Soffan får hon inte vara i hur som helst, utan bara om hon fått tillåtelse. Så ibland kommer hon upp o myser i soffan, så här kan det se ut då...


 






Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards