Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Emma - 31 januari 2014 09:40

Jajamen! Där kom söndagens startlistor upp. I första tävlingen som har banvandring kl 9 har vi startnummer 13.

Ett bra nummer i listan tycker jag, typ i mitten.

Sen i andra tävlingen som har banvandring efter lunch fick vi nummer 6, och bra då det är i första gruppen där med så vi slipper vänta så länge på vår start :)

Nervositeten börjar komma smygandes! såklart ;)

MEN kan säga att nerverna är lite mer samlade än vad de varit tidigare, krävdes alltså 6 starter för att jag ska kunna va någotsånär samlad.

Lite nervositet kommer nog alltid va kvar och det är nog bara bra det! det hör till, är ju ändå tävling med levande djur och man vet aldrig hur det kommer bli, eller hur hon eller jag kommer sköta oss!

Lite nerver extra är det nu med eftersom hon såklart börjat löpa... spännande o se om hon tänker lyssna på mig ändå, ibland under löp är det som om hon stoppar en kotte i varje öra och "inte kan" höra mig!


Var iväg igår kväll och tränade lite, ställde upp en bana och jo då, momenten kan vi ju!

men nog va nosen i backen ett par ggr mer än annars, hon var inte riktigt med mig, så tog det lugnt o lät henne även rusa i snöhögar lite.

Idag blir det bara motion, ska nog ut i skidspåret ikväll så hon får springa lite!

Imorgon får vi besök av en kompis med rottweiler så då blir det hundbus hela em, det är bra avstressning det inför söndagens tävling!


 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards