Alla inlägg den 13 juni 2014

Av Emma - 13 juni 2014 21:13

Går emot allt vad normer heter, strider mot vad man brukar och säger

-känner mig nöjd! Känner att vi lyckats så bra, kommit såå långt!! Tillsammans har vi lekt oss till en bra relation, tränat oss till ett bra samarbete och lärt oss trix o moment i massor! Vi är inte i toppen, vi är inga hundrapoängare men vi är ett bra team! Och faktiskt, vi har presterat mycket bättre än jag hade trott!

För ganska precis ett år sedan läste jag om en kurs i rallylydnad, hade inte hört talas om det men läste lite och det lät kul! Anmälde mig och Decibel. Gick kursen, hade roligt och lärde oss tänket kring skyltar o moment samt regler i rallyn. Sen tog vi sommarlov! Anmälde oss till avancerad kurs på hösten och startade vår första tävling någonsin i augusti!

Och nu, inte ens 10 månader senare har vi tre diplom på väggen!
Vi har lyckats ta godkända poäng i samtliga tävlingar! Ja just ja, förutom den jag klappade om Decibel en meter innan vi knatat ut över bandet :) jo jag ler åt det nu och kan tänka att, diska sig pga glädje! Det är sjuttsiken inte helt fel ändå ;) det var i vår första fortsättningstävling...
Totalt nu har vi 3 tävlingar i nybörjare, 6 st i fortsättning och 3 st i avancerad! Poängen är mellan 71 och 98! Så vi har varit i varierande form ;)
Vi har våra problem vi jobbar med som när Decibel studsar som en boll på banan, förutom vid hinder som hon ibland bara kliver rätt genom eller förbi, när hon blir för uppspelt och skäller av glädje banan genom eller när klantmatten räknar fel i antal steg osv. Vi är inte perfekta men vi är godkända...!

Nu imorgon kör vi två tävlingar i avancerad, sen blir det sommarlov från tävlingarna, och satsa på att våga försöka i mästerklass innan årskiftet :)

Tillsammans är vi starka :)

I övrigt sjukt dyra papper som hänger där... Meen det finns ju bara fyra st så det tar vi oss råd till ;)

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards