Alla inlägg den 16 november 2014

Av Emma - 16 november 2014 18:50

Idag har jag och Java varit på valp/unghundskurs.
Spännande för henne med nya hundar och människor men tycker hon skötte sig fint!
Vi testade följsamhet, vilket fungerar bra när matte har godis eller leksak i alla fall ;) så tränade vi sitt, ligg och stå i olika följd och på olika ställen, både framför och till vänster i höger om mig.
Vi testade lite inkallning och vi la ett kort person/godisspår var!
Spårgrejjen verkar man inte behöva förklara för henne, det får vi vidareutveckla! Inget som säger att vi inte kan hinna med BÅDE vilt och personspår :)
Så pratade vi klicker! Jag har aldrig testat klicker, visste inte ens vad det var när jag köpte Decibel... Jag tränar med belöning och jag -bra! Berömmer fram det jag vill ha hos henne och nu även Java vilket fungerar bra. Men inser ju och ser på andra ekipage att klicker är en bra uppfinning. Så är inte främmande för att klicka in tjejerna, själva träningssättet med att berömma och belöna blir ju samma sak, men kanske än mer tydligt för hundarna?!
Hur som helst pratade vi klicker och har nu lånat hem en och ska börja klicka in mina flickor så får vi se längre fram om vi får det att fungera :)

Själva inklickningsträningen gillar dem i alla fall ;)

Man blir trött när skallen fått jobba och när man lekt med nya kompisar!!

Nu slöar vi en stund medan husse är i garaget o bygger hundsäng!

Sen blire en promenad :)

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards