Alla inlägg den 1 juli 2014

Av Emma - 1 juli 2014 07:57

*Decibel & Java* -Hallå, godmorgon!! Vakna!

Bonk bonk bonk (svansar som viftar mot elementet bredvid min säng)


*jag* -Ja,,, jag hörde klockan, jag vill inte gå upp, låt mig sova!



*Decibel & Java* -Godmorgon matte! vi vill gå uuuuut, NU!

Bonk bonk bonk bonk bonk (gillar inte ljudet av svansar som viftar mot elementet!!) 


Gissa vilka som vann?! klart jag gick upp, va gör man inte liksom. Två superlyckliga hundar som tycker att bästa tidpunkten på dagen är när mattes väckarklocka ringer... vi tycker inte alltid lika kan man säga ;)


Decibel har lärt sig att gå, hoppa, nästan jula BREDVID mig tills jag är klädd och vi är ute, Hon vet att jag är trött slö och inte på riktigt lekhumör på morgonen ;)

Java har lärt sig alldeles själv att hoppa, hänga i min morgonrock och bli medsläpad, snurra gång på gång bredvid mig samt hoppa jämnfota upp och ta nytt tag i min morgonrock innan vi kommit ut!

Önskar verkligen jag hade den där energin på morgonen! 


Nåväl, när man kommit upp tar det inte långa stunden innan jag piggnar till och tycker det är skönt o va ute iaf! :)


**************************************************


Idag är det tisdag. Jag har planerat att träna hemma idag, blir fortsatt träning på "framåtsändande till kon", tänkte även kolla över "bärande av föremål" sen blir det som alltid fritt följ o diverse svängar samt "hopp" och "stanna" med Decibel.

Tänkte mig en promenad med båda hundarna, sen träna ordentligt med Decibel och sen även ge Java lite egentid och lekträna med henne oxå. Hon liksom Decibel älskar när man lägger energi och jobbar med dem och det är så kul att lilltjejen redan nu är med på noterna och vill vara med. Sen får man ju ta väldigt korta övningar och desto mer lek o bus. Tänkte öva lite fritt följ med henne, samt sitt o ligg, kasta saker hon får hämta är det roligaste anser hon! min lilla apportör! :)


**************************************************









Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards