Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Emma - 4 juli 2014 09:28

Ja det var hon, min Decibel igår på träningen.

Några skall men absolut inget jag störde mig på, några st accepterar jag, till skillnad mot skall genom en hel bana ;)

Två banor stod uppställda, en nybörjarbana och en fortsättningsbana.

Jag gick båda banorna med henne några ggr var, några varv helt med högerhandling!

Börjar få fint flyt i följet på högersida nu, sen blir det lite vingligt i vissa moment, igår var det mest "sväng vänster, sitt" som strulade lite, där vill hon gärna gå lite förbi mig och nästan runt via fram sidan och till vänster sida ;)

Gäller o pass upp på henne där o verkligen va tydlig i att det är SITT direkt när jag vänt :)


Sen är det sitt överlag som är SEEEEGT som gummi ibland! 

Måste få upp tempot i sättandet! Hur ska jag göra där, mata på med godis på träning i varje sitt tro? kanske det får upp motivationen till sitt´en?

ÖS PÅ MED FÖRSLAG!

Hur motiverar man till det enklaste, det dem kunnat sen bebistassar!?!

Hur får jag SITT att bli kul igen? :D


**************************************************



Sen har vi en till riktigt fin. 


Lilla Java imorse, jag knipsade av halvvissna rosor på en buske, Java tog en o sprang iväg. Ropade in henne o skulle ta kort, neee då släpper hon förstås ;) 

Men lyckades få ett kort när jag ger tillbaka den till henne.

Sen lekte jag lite med bilden i PicsArt. Här är resultatet!


 


Idag är planen träning igen, men inte på klubben utan med lit trevliga tjejer vi brukar träna med ibland. Kommer lägga fokus på "framåtsändade till kon" idag för Decibel, sen tar jag med Java och försöker oss på lite fritt följ med henne :)


Ha en bra dag!!







Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards