Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Emma - 6 maj 2015 22:01

Idagkom min yngsta son med hundgodidsburken och sa 

-mina hundar behöver träna mamma?!

Jag sa att han fick, och frågade om jag fick filma.


Oliver blev tre år i februari, bruna Decibel är fem år och svarta Java 1år.


Här kommer -Sitt!


 
  Här kommer -Ligg!




 

Är roligt o dem tillsammans <3

 

bortse från stöket runt omkring, vi är mitt i renovering :P

Av Emma - 6 maj 2015 08:17

nejmen vi slänger oss rakt ut i det!

Anmält den ofokuserade studsbollen Java till rallytävling!



Dags o damma av skyltarna o börja träna banor! :D


Blir spännnade o se om vi hinner bli tävlingsklara på ca 20 dagar, men vi får väl lägga in

en högre växel i träningen helt enkelt ;)

Roligt är det ju o med en tävling framför oss så blir matte bättre på o ta tag i lite mer seriös träning! 


******************

La in ett pass nosework hemma i vardagsrummet igår. Första passet på flera veckor!! 

När jag tog ner kartonen med "noseworksaker" så flög båda hundarna upp från sin soffa o in i köket till mig o satte sig bredvid mig med viftande svansar o tittade på mig! 


-HÄR ÄR VI!!! VI ÄR PÅ!!! NU KÖR VI!


Tycker de om o jobba? jo man kan ju lätt tro det iaf :D


Då det var ett tag sen så värmde jag upp med "smeller" lät dem bara lukta o belönade 2-3 ggr.

Sen stängde jag in hundarna i köket o gömde sugröret med tops o doft i vardagsrummet...


Lät dem söka 5-6 ggr vardera på olika ställen o höjder och har även börjat försöka få in tydligare markering genom sitt men det tar nog ett tag o träna in =)


Börjar dra ihop sig för doftprov o de tror/hoppas jag de klarar båda två!







Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards