Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

Kan inte alltid...

Av Emma - 10 juli 2014 08:02

...gå bra!
Nej det är väl så, surt o erkänna ens för sig själv men. Träningen kan väl inte alltid flyta fint!


Igår kväll när värsta värmen lagt sig, tänkte jag att jag skulle ta o köra ett pass momentträning med Decibel.

Hon var lite seg i starten, men så kom hon igång fint med följet.

Vi tog lite svängar osv. Sen ställde jag upp lite koner och började träna framåtsändande...

GICK INTE bra! Hon var helvimsig, jag visade o visade. Men fick inte med mig henne alls.


Så hade vi Java inne, vilket brukar gå bra men inte då, hon stod i fönstret o

SKREK som om nån hade satt kniven i henne.

Helt knäckt var hon, -ska jag vara inne EEEENSAM!? ja husse o lillhusse är inne men INTE NIII! 

 

Jag tänkte att jag kan inte släppa ut henne nu, dels går det inte bra o träna med externbelöning då såklart eftersom hon då tar godiset för Decibel, dels vill hon vara med o klättra på både mig o Decibel

för att få sin beskärda del uppmärksamhet av oss båda!

Dels så tänkte jag att då lär hon sig, att skriker jag får jag som jag vill?!

så jag ignorerade henne, trodde jag?! 


-Matte är sjukt stel o konstig? irriterad? gör jag fel? vad vill hon att jag ska göra? om jag tittar på henne konstant o inte går ifrån henne så kanske hon blir nöjd? 

 

Ja jag antar att det var något sånt som snurrade i huvudet på Decibel, och att jag inombords var

"irriterad" på Javas skrikande, i samband med värmen var ingen bra kombination såklart!! 


Nå väl, efter ett tag så tystnade Java, jag lät bli framåtsändandet ett tag o gjorde saker VI KAN!

DÅ började det släppa. Sen testade vi framåtsändande igen några ggr.

DÄR SATT DEN! efter två riktigt fina framåtsändande o stanna vid kon så avbröt vi! 


Ge sig när det går som bäst va?! Vill gärna inte ha "misslyckad" träning i bakhuvudet när vi kör nästa gång utan tyckte det var skönt o få sluta när det klickat! :)


*****


I förrgår var vi ute o sprang på kvällen jag o Decibel. En svettig men skön tur. Sen när vi så gott som var

hemma så sprang vi på kantareller!! 

jag äter dem inte men sambon älskar dem, så självklart fiskade jag upp en bajspåse (ja ren förstås) o plockade svamp! Gissa om jag höll på att bli heeeelt uppäten av mygg, svettig o ofräsch stillaståendes i skogen på kvällen ÄR INTE SMART jag vet, men han tycker verkligen om kantareller <3

Fick ihop lite iaf som han och Oliver rensade o smörstekte och åt på hårdbröd som kvällsmat! 






Morgonturerna är poppis! Svalt o skönt och fullt i bus <3




Så vad har vi lärt oss då?! Jo är det för varmt så tar vi korta träningspass, på bara saker vi kan!

Inlärning kör vi svala dagar när vi kan fokusera!!!


När sommaren är som bäst, då slappar vi med glassdrinkar istället ;)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2016 22:26

Hunnit mycket med hundarna idag, ett varsit nw pass på dagen, som de båda tvärslocknade efter :) Sen nu ikväll blev de långpromenad med inslag av miljöträning...! Ihop med Malin o Bosco. Kupolen o norra backas handelsområde, in o gick lite ...

Av Emma - 2 april 2016 09:01

Dålig som sjutton på att skriva i bloggen! Tror inte jag skrivit om att jag o Decibel tävlat en gång i mästerklass igen efter ett års uppehåll, fick inte godkända poäng men hade en bra dag ...

Av Emma - 22 februari 2016 20:35


en sån dig där koppelpromenaden och efterföljande träningspass i följsamhet o stadga bara får mig att LE :) Java har en förmåga att ligga i framåt som om hon vore en travhäst med vinnarskalle när kopplet är på. Lös hänger hon runtomkring mig på la...

Av Emma - 6 januari 2016 17:53


snöööö vi älskar det! O nu har vi tagit fram dragselarna o testat pardrag. Dem går otroligt fint ihop mina två lurvöron, även om Java är lite mer framåt än Decibel som helst jobbar med fokus på mig. Jag har ju aldrig haft nån ambition o "köra in" dem...

Av Emma - 29 december 2015 15:34

trotsade min förkylning o knatade ut med hundarna på en rejäl tur i skogen :) Fick tips omen app i en fb grupp. Appen i sig var för krånglig anser jag, svårt o få till snygga bilder men denna blev i alla fall vacker ...

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards