Direktlänk till inlägg 18 juli 2014

HELG :)

Av Emma - 18 juli 2014 09:08

Äntligen kom fredagen även denna vecka!

Ser fram emot en härlig helg med först fika hos syster med man idag för att fira hans födelsedag.

Sen familjeträff i sommarstugan med hela familjen,

alla syskon med respektive barn och våra föräldrar i helgen!

Underbart!


**********


Igår var jag och Decibel upp till brukshundsklubben och tränade rally, ingen officiell träningsträff utan bara jag o några kompisar som bestämt att vi skulle ses o köra lite. Perfekt o kunna nyttja klubbens alla saker o plan för att träna på.

Vi byggde en fortsättningsbana som jag gick en gång vanligt och en gång helt i högerhandling. 

LIllfia tyckte nog de va lite varmt så blev en del skall men i det stora hela jobbade hon på jättebra!

Vi lekter lite genom att visa de andra lite av de trix hon kan, som tass på höger o vänster, slalom, hoppa genom armarna, spela död osv. Skönt o göra annat än rallymoment ibland ;)

Testade på lite lätt framåtsändande för att kunna disskutera träningen med kompisanra,

fler hjärnor är bättre än min hjärna :) 


Roligt att ha en ny kompis med sig som inte varit på klubben förut, synd bara hon fick lite dålig erfarenhet genom att det första hon får se är någon behandla sin hund väldigt hårt. Sen se ytterligare en person behandla dennes hund lika hårt. Det är tråkigt att sådana människor som tycker det är ok att slå sina djur faktiskt drar ner klubbens rykte. 

Att vara bestämt och att slå är inte riktigt samma sak!!


Jag är dock glad åt att de som jag träffat o prata med som håller på med rally på klubben inte verkar hålla på med den typen av inlärning, dvs där man ska slå in kunskapen =/

Tack o lov har jag dock inte sett detta förut när jag tränat, sen om det är för att jag är fokuserad på mitt/vårt,

på vår sida av klubbens område, eller om det är så att det är ytterst

få som gör sånt och att de råkade vara där just då, det vet jag inte.

MEN JAG HOPPAS PÅ DET SISTNÄMNDA.


**********


I helgen ska vi som skrivet till sommarstugan på familjefest. Jag tänkte ta med mig en flaska blod. Varför inte passa på när man ändå är i skogen o lägga spår! Har tänkt mig två spår, ett långt ett till Decibel och ett jättejättekort till Java. Blir spännande o se om lillfia förstår det :)

Börjar bli dags o ta några 600m spår nu o sen boka in anlagsprov!!


**********


En vecka kvar sen semester, Rickard har dock ledigt redan nästa vecka och Oliver med honom. Känns skönt o veta att minstingen med ska få sommarlov nu <3


**********


TREVLIG HELG!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2016 22:26

Hunnit mycket med hundarna idag, ett varsit nw pass på dagen, som de båda tvärslocknade efter :) Sen nu ikväll blev de långpromenad med inslag av miljöträning...! Ihop med Malin o Bosco. Kupolen o norra backas handelsområde, in o gick lite ...

Av Emma - 2 april 2016 09:01

Dålig som sjutton på att skriva i bloggen! Tror inte jag skrivit om att jag o Decibel tävlat en gång i mästerklass igen efter ett års uppehåll, fick inte godkända poäng men hade en bra dag ...

Av Emma - 22 februari 2016 20:35


en sån dig där koppelpromenaden och efterföljande träningspass i följsamhet o stadga bara får mig att LE :) Java har en förmåga att ligga i framåt som om hon vore en travhäst med vinnarskalle när kopplet är på. Lös hänger hon runtomkring mig på la...

Av Emma - 6 januari 2016 17:53


snöööö vi älskar det! O nu har vi tagit fram dragselarna o testat pardrag. Dem går otroligt fint ihop mina två lurvöron, även om Java är lite mer framåt än Decibel som helst jobbar med fokus på mig. Jag har ju aldrig haft nån ambition o "köra in" dem...

Av Emma - 29 december 2015 15:34

trotsade min förkylning o knatade ut med hundarna på en rejäl tur i skogen :) Fick tips omen app i en fb grupp. Appen i sig var för krånglig anser jag, svårt o få till snygga bilder men denna blev i alla fall vacker ...

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards