Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Emma - 13 februari 2014 08:15

Igår var vi iväg jag och Decibel o tränade. Vi var ett gäng som tränade lite av varje.


Jag la in många "snurr" från höger sida, "vänd från varandra" och följsamhet på höger sida.

Jag blir imponerad av min hund, nästan varje gång vi tränar!

Kan inte annat än älska att hon tycker det är så roligt att lära sig!

Sen la jag in mycket hopp på hindret, slalom runt koner bredvid det och hopp på kommando, gång på gång på gång. INTE ETT RIV, ett litet slå i. Testade med sitt innan (som i momentet på hinder i avancerad klass) och utan sitt osv.

Hon hoppar KLOCKRENT! VARJE GÅNG!

Men ja, vi kommer fortsätta hoppa, hon gillar det ju dessutom ;) för att befästa ordet HOPP så mycket vi bara kan så hoppas jag vi slipper de där nedriga 5 minusen på nästa tävling :P


Sen står ju vi tvåbenta o snackar en del, så då blir det dels vilopauser, men här tänkte jag även "honnör" så hon fick både sitta, ligga och stå still medan vi pratade och det med andra hundar bredvid.


Så skulle övriga testa platsliggning i grupp. Vilket jag o Decibel aldrig gjort. Vi la hundarna med ca två meters mellanrum, och gick ifårn dem. Stannade och ALLA hundar (hur många kan de varit, kanske 7?) låg klockrent!

Jag blir så imponerad! Hundar som är fulla i lek o bud, som gärna hoppar o leker, men som liksom -Nu är det jag o min matte! och har full fokus på sin matte, struntar fullkomligt i vad de andra mattarna o hundarna gör! vi gick in till hundarna efter olika lång tid, och inte ens det störde någon av hudnarna.

Dem är grymt duktiga :D


Sen testade jag att ha Decibel liggandes ca 6-7 meter framför mig, med andra hundar platsade bredvid och tecknade/sa sitt, ligg, sitt, ligg. Om vartannat och hon gör det. Testade med bara tecken och jo då, hon KAN JU! Älskade hund

  


Här kommer lite bilder från gårdagen som en av tjejerna tog. Några av alla söta hundar :D


En liten bebis på socialträning.


 


 


 

Många olika raser är det, vilket är jättekul! :D


 

Här är en väldigt inte bra bild, från platsliggningen :)


Ja det var trevlig kväll som vanligt! När vi kom hem fick skruttanluttan duscha, för J**** va skitig hon var!! En parkering är ur den synpunkten inte världens bästa träningsplats, men när man tränar kvällstid och vill se något är en upplyst parkering bra :)



Igår fick jag sms om att jag hade paket att hämta ut! ringde Martin som blev mer än överlycklig! Det var hans nya pilbåge, en ny compoundbåge som passar honom bättre än den förra. Roligt! nu hoppas han på att hinna skjuta in den riktigt så han känner sig bekväm med den innan SM i början av mars :)

Han fick med lite reklamprylar oxå, tänk vad sånt kan glädja ;)

bla annat en nyckelring...

 




Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards