Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Emma - 15 augusti 2014 18:19

Pyogent granulom, så löd diagnosen på min växande blödande köttknöl / knöl på fingret.
Började som en liten liten knöl. Den gick sönder och blödde rätt mycket... Sen tyckte jag den började läka, men gick hål gång på gång. Så började den växa, blev som en svag upphöjning, som växt mer o mer. På bara en vecka växte den ut några mm från fingret. Insåg att jag måste söka läkare. En månad efter det lilla blödande hålet idag (första till sista bilden) träffade jag en handkirurg och på torsdag, alltså om mindre än en vecka ska hon operera bort den!

Pyogent granulom är som ett slags tumör i fingret (eller andra ställen) som kan bli bra mycket större om det inte tas bort. Dock inte tumör som i cancer, tack och lov!!
Men lätt äckligt o ha en köttklump växandes ur fingret...! O med tanke på hur fort den växer, förstår man problematiken med elaka tumörer.... Usch!!

Med omplåstring ska den i alla fall inte få förstöra för tävling på söndag. Så det så!

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards