Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Emma - 17 augusti 2014 18:21

Japp! Vi åkte iväg, vi tävlade och vi segrade inte ;)

MEN vi tog två st godkända resultat i vår MÄSTERKLASS debut och jag är mer än nöjd.

Med noll förväntningar, nya moment som inte sitter helt, med stående honnör i båda (som vi ALDRIG tränat riktigt på) så blir jag lycklig när vi kommer över 70 strecket!

Vi var dessutom lite mer än över med 78 poäng i bägge starterna :)

En 7e och en 13e placering med 15 startande i första och 16 i andra.

Är nöjd med min fina måste jag säga, nu får vi slipa vidare o försöka jobba oss mot högre poäng <3

 

Fotgående på höger sida, båda banorna var så gott som BARA högerhandling! Dvs hunden ska föras och alla moment ska utföras, från höger sida :)


 

Första banans honnör var stå, vid vänster sida. 1,5 min klockas man på... Här satt sig decibel i honnören så vi fick 10 poängs avdrag för fel övning. Fick dock upp henne ståendes igen :)

(försöker man inte återgå till den possitionen man ska ha så blir man diskad)


 

"sitt, lämna kvar hunden, kalla in över hinder"


 

Här ska både hund och förare vända helt om åt vänster, hunden ska alltså vända in mot mig, jag bort från henne. Blir då också ett sidbyte...


 

Sidbyte bakom min rygg, sidbyte tillbaka till högersidan!


 

"sitt, spring ifrån hunden, kalla in i fart" 


 

"framåtsändande till kon" 

Här stannar man själv, samtidigt som hunden ska sändas fram till en kon som står några meter bort, sen ska hunden stanna där, jag går fram och tar in henne fot igen. Vi klarade den faktiskt, dock med lite avdrag för att hon stannade för tidigt och sen gick fram när jag fortsatte sända henne :) *stolt matte*


 

Slalom

Här ska man gå slalom mellan koner, gäller o ha följsamhet och som förare tänka på att inte gå för snävt så man tränger in hunden i konerna :) 


 

Andra honnören. Stå framför.

Återigen stå 1,5 min utan att röra annat än huvud o svans. WE DID IT!! Denna honnör klarade hon utan avdrag

*lycklig matte*


 

man blir trött av att tävla, huvudet måste vara på skaft både hos matte och hund :D



Tack Stina för trevligt sällskap!! och för alla foton!

Tack Fagersta BK för en (som alltid) bra anordnad dag och tack domarna för två roliga mästerklassbanor! 


Vår lilla kaffekopp då? Verkar bli en härligt lättlärd tjej av lillvalpen med :)

två dagar, tre måltider har vi gått till hundarnas bädd. Visat upp Java med handen bredvid Decibel, sagt stanna där och satt oss till bords.

första gången fick vi göra om proceduren kanske 6ggr. Andra kanske 5 ggr och nu sista försöket 3ggr. Sen har hon lagt sig ner och stannat i bädden :) 

vi flyttar dock bädden från vardagsrummet till köket så hon kan se oss. 


Även i koppelgåendet gör hon små framsteg och hon älskar när fokus ligger på henne så ja, hon är underbar att pyssla med hon med :)

När matte varit borta en heldag måste man mysa ikapp!!

 

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards