Alla inlägg den 2 november 2015

Av Emma - 2 november 2015 17:54

jag har just kommit hem. Hem till familjen. Men en fattas.
Decibel sover i Falun i väntan
på operation.

Igår em var Decibel som inne i sin egen värld, loj o osocial. En av hennes favoritmänniskor kom på besök men hon hade inte ens "tid" o hälsa, hon bara strosade vidare ute på gräsmattan.
En stund senare står vi flera människor o pratar, Java busar runt som vanligt med Decibel sätter sig tio meter bort, tittar på mig och ser ynklig ut. Jag ropar på henne o hon kommer gåendes, sakta. Ställer sig vid mig o tittar bort när jag räcker fram en godis. Hon TITTAR BORT från en godis! Så står hon där, svansen rakt ner o skakar.., jag går in med henne, hon lägger sig på sidan på mattan i köket o skakar som om hon fryser... Lägger en filt över henne o sitter o myser, hon slutar skaka.., sen lägger hon sig i hundarna bädd och liksom bara ser olycklig ut. Följer mig med blicken men lyfter inte huvudet. Jag tar fram deras mat, skramlar lite extra men nej, hon ligger kvar i sängen... Java äter o Decibel bara är där. Senare frossar hon igen, tar tempen som ligger på 39,8...
Ställde väckarklockan flera ggr inatt o kollade till henne... Vatten fick hon i sig o hon sov tungt hela natten.

Ringde veterinär direkt i morse o fick en tid på dagen. Hon kändes piggare idag o tempen nere på 38,8. Men ändå långt ifrån vanliga glada Decibel...

Hon imponerar på mig den här tjejen. Undersökning, röntgen, blodprov o hon bara lägger huvudet mot mig i är stilla så de får göra det dem vill. Röntgen visar vad de tror är livmoderinflammation så blir vidare till Falun för ultraljud. Hon är inflammerad och de vill inte rekommendera annat än operation! Livmodern var stor tydligen...?!

Inskrivning och sen det där svåra... Låta en främmande människa leda iväg min flicka... Känner mig som en svikare som lämnar henne där. Dum tanke kanske men man är ju bara människa o oj va hjärtat brinner för de där fyrbentingarna <3

Nu är det bara att hålla tummen att allt går bra!

*orolig matte*

<3 <3 <3

Idag när vi mös ner oss under en filt i soffan. Min vackra D.

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards