Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Dagens tävling

Av Emma - 9 februari 2014 18:57

Den här dagen började sååå skönt!! Sovmorgon till 7.30, frukost och sen en kaffe i lugn o ro i soffan... En promenad med Rickard, Oliver och Decibel på förmiddagen och sen iväg till Fagersta för Rallylydnads tävling.

Ett riktigt blött o plaskigt väder ute så uppvärmning blev det typ ingen, mer än en kort promenad och lite fri slalom på grusvägen typ! Sen lite värmning såklart precis innan start :)

Höll på att missa min banvandring, satt o pratade med rickard i bilen och kom på att nu har de nog gått ett tag, går o kollar när det kan va dags, o då var de redan i full fart o gå med domaren!! PANIK missade allt utom sista två skyltarna på domarens banvandring men gick banan två ggr sen och det var inget jag kände att jag behövde fråga om så det var ju tur det ;)


Banan var inga konstigheter, momenten sitter rätt bra. LIte trassel ibland med det nya "sitt, sidosteg vänster, sitt. Men inte värre än att vi får till den :)


MEN så har vi min lilla luttaskrutta! Så fort det är tävling, så fort vi kommer in så börjar hon hoppa o skutta mot mig, söker överdrivet med kontakt! Hindret, ja hon hoppade denna gång men slog i så blev 5 minus på hindret, IGEN! Det som jag ju ändå tycker HON KAN! 

Sen hennes studsande mot mig och överdrivna kontaktsökande är ju förmodligen för att hon känner att jag är lite nervös, jag är på något sätt inte mig själv antar jag eftersom hon inte riktigt vet hur hon ska bete sig, för hon hoppar o studsar inte alls så där på träning... 

Vi fick två fys pga att hon hoppade på mig, och ett oro vid "sitt, stå, gå runt" då hon rörde sig lite mot mig när jag nästan gått klart runt henne. sen blev det 3 bris oxå samt den där 5an för hindret...! så totalt 83 poäng kvar när banan var slut och en 11 plats av 27 startande med domarkommentaren på helheten "Fin kontakt!" den tackar vi för :))

Jag är nöjd med poängen men ändå lite frustrerande att få på hindret IGEN samt de 3orna på fys oro....!


Hur som så har vi nu gjort våra startet i fortsättningsklass och satsar vidare mot nya utmaningar i avancerad klass till våren!! Ska ta och beställa hem vårt andra rallylydnadsdiplom att sätta på väggen med RLD N och rosetten från placeringen i en av fortsättningstävlingarna samt den här som vi fick idag :)



Nu är finaste Decibel trött och jag likaså! Hon sover skönt i sin säng med min tshirt som snuttefilt och jag ska sätta mig i soffan med resten av familjen, tror vi ska flåda till söndagskvällen med ett glas rödvin faktiskt...


  


Avslutar med att säga som jag alltid gör, inte för att jag måste utan för att det är SÅ SANT!

Tack Fagersta BK för en fint ordnad tävling! 

Det är otroligt vilka engagerade människor det finns och utan dessa eldsjälar skulle det inte finna så fina tävlingar att åka på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2016 22:26

Hunnit mycket med hundarna idag, ett varsit nw pass på dagen, som de båda tvärslocknade efter :) Sen nu ikväll blev de långpromenad med inslag av miljöträning...! Ihop med Malin o Bosco. Kupolen o norra backas handelsområde, in o gick lite ...

Av Emma - 2 april 2016 09:01

Dålig som sjutton på att skriva i bloggen! Tror inte jag skrivit om att jag o Decibel tävlat en gång i mästerklass igen efter ett års uppehåll, fick inte godkända poäng men hade en bra dag ...

Av Emma - 22 februari 2016 20:35


en sån dig där koppelpromenaden och efterföljande träningspass i följsamhet o stadga bara får mig att LE :) Java har en förmåga att ligga i framåt som om hon vore en travhäst med vinnarskalle när kopplet är på. Lös hänger hon runtomkring mig på la...

Av Emma - 6 januari 2016 17:53


snöööö vi älskar det! O nu har vi tagit fram dragselarna o testat pardrag. Dem går otroligt fint ihop mina två lurvöron, även om Java är lite mer framåt än Decibel som helst jobbar med fokus på mig. Jag har ju aldrig haft nån ambition o "köra in" dem...

Av Emma - 29 december 2015 15:34

trotsade min förkylning o knatade ut med hundarna på en rejäl tur i skogen :) Fick tips omen app i en fb grupp. Appen i sig var för krånglig anser jag, svårt o få till snygga bilder men denna blev i alla fall vacker ...

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards