Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Carpe Diem!

Av Emma - 28 augusti 2014 07:50

Idag fick jag lite sovmorgon, så gick ut i skogen strax innan sex, istället för klockan fem! 

Jag antar att det var den extra timmens sömn som gjorde promenaden extra skön, eller så var det solen?! 

Att promenera i skogen en tidigt sensommarmorgon, när solen går upp och det är alldeles tyst.

Det är något som verkligen kan kallas en bra start på dagen!


     

Mina nyvakna vackra flickor i morgonsolen :)


   

Nog är naturen vacker...! 


 

En ko på grönbete?

Neeeheeeej! det är ju Decibel på grönbete ;)


 

Något som i stort sett alltid är med o tränas på, även på "träningsfria, tysta skogspromenader" är inkallningen.

Jag tänker lite som så, att inkallningen ska vara possitiv. 

Att komma till mig ska vara possitivt.

Att komma till mig ska inte alltid betyda att promenaden är slut, att friheten är slut.


Därför tänker jag lite som så att kanske bara var tioende inkallning slutar med uppkoppling.

De andra gångerna kan inkallningen betyda en godisbit, en varm klapp, lite öronklining, att jag kastar o leker lite, en brottningsmatch, en springtävling osv osv... 


Vidare vill jag inte heller att kopplet ska vara något tråkigt...

Därför har jag en liten tanke även där, att även de gånger jag kopplar upp betyder det inte, hemväg, tråkigt promenad osv, utan kan fortsätta en bit i skogen, och koppla loss igen efter X antal meter. 

Än så länge har jag två hundar som själva stoppar huvudet i halsbandet så det känns som om tankarna som fungerat på Decibel fungerar även på Java <3

Är faktiskt glad att denna bild är suddig, min telefonkamera hinner nämligen inte med när hundarna sätter fart när jag ropar eller visslar på dem :) 


Jag hade tänkt ta en promenad på 25-30 min som vi brukar på mornarna men den blev nästan en timme,

benen valde liksom allt krokigare stigar ju närmre hem vi kom...

Det var sååå skönt ute!


*****


Idag är det äntligen torsdag! 

Ser fram emot kvällens träningsträff! 

Ska bli kul o komma iväg och jobba lite med hundarna, det behöver dem och även jag :)


*****



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2016 22:26

Hunnit mycket med hundarna idag, ett varsit nw pass på dagen, som de båda tvärslocknade efter :) Sen nu ikväll blev de långpromenad med inslag av miljöträning...! Ihop med Malin o Bosco. Kupolen o norra backas handelsområde, in o gick lite ...

Av Emma - 2 april 2016 09:01

Dålig som sjutton på att skriva i bloggen! Tror inte jag skrivit om att jag o Decibel tävlat en gång i mästerklass igen efter ett års uppehåll, fick inte godkända poäng men hade en bra dag ...

Av Emma - 22 februari 2016 20:35


en sån dig där koppelpromenaden och efterföljande träningspass i följsamhet o stadga bara får mig att LE :) Java har en förmåga att ligga i framåt som om hon vore en travhäst med vinnarskalle när kopplet är på. Lös hänger hon runtomkring mig på la...

Av Emma - 6 januari 2016 17:53


snöööö vi älskar det! O nu har vi tagit fram dragselarna o testat pardrag. Dem går otroligt fint ihop mina två lurvöron, även om Java är lite mer framåt än Decibel som helst jobbar med fokus på mig. Jag har ju aldrig haft nån ambition o "köra in" dem...

Av Emma - 29 december 2015 15:34

trotsade min förkylning o knatade ut med hundarna på en rejäl tur i skogen :) Fick tips omen app i en fb grupp. Appen i sig var för krånglig anser jag, svårt o få till snygga bilder men denna blev i alla fall vacker ...

Presentation


Om du tycker om hundbilder, att läsa om träning o tävling i framför allt rallylydnad men även spår och annat bus!?

Välkommen :)

Mer info om mig och mitt val av hundras i presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards